Niedługo Europejska oferta Toyoty wzbogaci się o bardzo popularny w USA, model Highlander. Będzie największym SUV-em w gamie Toyoty na Starym Kontynencie. Auto oferuje 7-osobową kabinę oraz napęd hybrydowy.
Toyota Highlander świetnie sprzedaje się na rynku Amerykańskim, niestety do tej pory nie była oferowana w Europie. Teraz to się zmieni. Zapowiedzi producenta wskazują, że dostępna będzie w salonach początkiem 2021 roku.
Samochód został zbudowany na platformie GA-K i architekturze TNGA, dzięki czemu możliwe było zastosowanie napędu hybrydowego oraz inteligentnego napędu i-AWD. Może również ciągnąć przyczepę o masie nawet 2 ton.
Tej wielkości SUV-ów w Europie nie ma zbyt wiele w ofercie, szczególnie wśród marek popularnych. Toyota Highlander konkurować będzie m.in. z nową Kią Sorento oraz Fordem Explorerem.
Highlander to sporej wielkości SUV o długości 4950 mm, mieszczący w nadkolach 20-calowe felgi. Bagażnik o pojemności 658 litrów ma w podłodze dodatkowy schowek. Po złożeniu siedzeń tylnej kanapy otrzymujemy przestrzeń o łącznej pojemności 1909 litrów.
Sprawdź: Hybrydowy, rodzinny SUV – przegląd rynku
Wnętrze
Wewnątrz Toyoty Highlander znajduje się 7 miejsc, z czego drugi rząd siedzeń możemy przesuwać do przodu i tyłu w zakresie 18 cm. Umożliwia to aranżację wnętrza oraz wsiadanie i wysiadanie do trzeciego rzędu siedzeń.
Pasażerowie oprócz licznych schowków mają w każdym rzędzie siedzeń do dyspozycji wejścia USB. Postarano się również w kwestii multimediów, a co najważniejsze obsługują one Android Auto i Apple CarPlay. Multimedia obsługujemy 12,3-calowym ekranem dotykowym, a telefon naładujemy bezprzewodową ładowarką. Znajduje się tu także znane już z najnowszej generacji RAV4, wirtualne lusterko wsteczne o poszerzonym polu widzenia.
Toyota Highlander – napęd hybrydowy
Pod maską Toyoty Highlander znajduje się układy hybrydowy oparty o 2.5 litrowy benzynowy silnik, pracujący w cyklu Atkinsona. Jednostka spalinowa współpracuje z dwoma silnikami-generatorami. Na tylnej osi znajduje się silnik elektryczny, tworząc napęd AWD-i. Łączna moc takiego układu wynosi 244 KM. Producent deklaruje spalanie na poziomie 6,6 l na 100 km.
Samochód można użytkować w jednym z trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, Trial. Wszystkie te tryby jazdy można aktywować, gdy auto porusza się w trybie elektrycznym EV – jest on oddzielnie aktywowany.
Systemy bezpieczeństwa
Nowy Highlander wyposażona jest w pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense drugiej generacji. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom lub ograniczanie ich skutków. Pakiet zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (PCS), pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją uwzględniania znaków drogowych (IACC), system rozpoznawania znaków drogowych (RSA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).