Dacia jest najtańszą w utrzymaniu marką. Zarówno jej ubezpieczenie, jak i serwis są dużo mniej kosztowne od innych popularnych aut. Na drugim biegunie znalazło się BMW. Jeśli jednak analizować sam serwis auta, to Mercedesy są droższe pod tym względem o złotówkę.
Eksperci z portali rankomat.pl oraz dobrymechanik.pl sprawdzili koszty ubezpieczenia i serwisu dla 20 najpopularniejszych marek w Polsce. Z ich analizy wynika, że pomiędzy najdroższym w utrzymaniu BMW, a najtańszą Dacia jest ponad 700 zł różnicy. A gdyby policzyć zużycie paliwa w ciągu roku, ta wartość na pewno by wzrosła.
Cena OC a marka
Definitywnie najdroższą marką w ubezpieczeniu jest BMW. Właściciele tych pojazdów za polisę OC płacą średnio 908 zł. Różnica między nim, a drugą na liście Alfą Romeo wynosi 113 zł. Dla porównania za trzeciego w tabeli Mercedesa trzeba zapłacić 779 zł, czyli 16 zł więcej od Alfy. Na drugim końcu tabeli znajduje się Dacia, Suzuki i Skoda. Obowiązkowe ubezpieczenie dla tych aut kosztuje kolejno 554 zł, 573 zł i 621 zł.
Trzeba jednak pamiętać, że na wysokość składki OC wpływa wiele czynników, związanych zarówno z kierowcą, np. jego wiekiem, jak i ubezpieczanym pojazdem. Wpływ na jej wartość może mieć pojemność silnika, wiek pojazdu czy też duży aktualny przebieg – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży rankomat.pl.
Ile kosztuje serwis?
Do oszacowania ceny serwisu dobrymechanik.pl wziął średni koszt przeglądu okresowego i wymiany klocków hamulcowych na jednej osi. W skład przeglądu wchodzą następujące usługi
- wymiana filtra oleju z olejem,
- wymiana filtrów powietrza i paliwa,
- sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków,
- kontrola stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy,
- sprawdzenie układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego,
- kontrola akumulatora z ewentualnym czyszczeniem,
- sprawdzenie poziomu oraz stopnia zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego,
- kontrola elementów układu hamulcowego,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach z jego uzupełnieniem,
- sprawdzenie ustawienia świateł i ich regulację.
Najwięcej za przegląd i wymianę klocków płacą właściciele Mercedesa – średnio 1217 zł. To o 1 zł więcej od posiadaczy BMW. Trzecią najdroższą pod tym względem marką jest Volvo, którego serwis kosztuje 1123 zł. Na drugim biegunie znalazły się Dacia, Suzuki i Seat, z kosztem serwisu kolejno 853 zł, 896 zł i 932 zł.
Płacimy więcej za naprawę marek premium, ponieważ wykorzystywane są w nich droższe części zamienne. Warsztaty niezależne obsługują samochody na podobnych stawkach godzinowych bez względu na markę. Dzięki temu można zaoszczędzić znaczne kwoty w porównaniu do autoryzowanych serwisów, szczególnie w przypadku aut klasy premium – komentuje Filip Goździewicz, Członek Zarządu Dobry Mechanik. transport intermodalny
Źródło: rankomat.pl