Mercedes AMG A35 jest najnowszym hot hatchem producenta z Affalterbach. Kupno A35 jest najtańszym sposobem na wejście w posiadanie samochodu sygnowanego AMG. Nabywca na pewno nie będzie zawiedziony, ponieważ już na pierwszy rzut oka widać, że nie mamy do czynienia ze standardową A klasą. Ponadto A35 pod swoim zgrabnym nadwoziem również ma sporo do zaoferowania. Zapraszam na prezentację Mercedesa AMG A35.
AMG A35 szczególnie wyróżnia się z tłumu w jaskrawo żółtym kolorze – nie wymaga dopłaty. Skądinąd idealnie pasuje on do sylwetki i charakteru tego samochodu. Najłatwiej odróżnić standardową A klasę od wersji AMG po tylnej części auta. A35 ma zderzak z dyfuzorami oraz charakterystyczny spojler. Znajdziemy tu również dwie końcówki układu wydechowego. Są to jednak elementy pakietu aerodynamicznego AMG, który koniecznie musimy dokupić, konfigurując ten samochód. Poza wyglądem zewnętrznym różnią się one tym, co pod karoserią i nie mam tu na myśli, tylko silnika.
Sportowa odmiana A klasy wyposażona została w kubełkowe fotele oraz sportowe akcenty jak np. czerwone pasy i przeszycia (w zależności od pakietu). Koniecznie w konfiguratorze zaznacz fotele AMG Performance. Dopełnienie stanowi spłaszczona u dołu kierownica z emblematem AMG. Znalazło się na niej miejsce na dwa kontrolery. Jeden służy do zmiany trybów jazdy, drugi zaś można dowolnie konfigurować, przypisując mu wybrane funkcje samochodu.
AMG A35 korzysta z najnowszego rozwiązania Mercedesa, czyli systemu MBUX. W standardzie dostajemy dwa 7-calowe wyświetlacze. Warto jednak wybrać jeden z pakietów, który oferuje m.in. wyświetlacze 10,25 cala.
Apropo systemy MBUX warto dodać, że AMG A35 może być wyposażone w opcjonalną aplikację AMG TRACK PACE. Pozwala ona na analizę 80 różnych danych pojazdu, a także czasów przejazdów na torze wyścigowym. Wszystkie parametry pokazywane są na centralnym wyświetlaczu lub na head-up (jeżeli w takowy wyposażymy samochód).
Do TRACK PACE możemy zainstalować aplikację na smartfona. Dzięki niej mamy możliwość dzielenia się swoimi sportowymi poczynaniami.
Mercedes AMG A35 w standardzie ma 18-calowe felgi, które skrywają pod sobą hamulce o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Opcją są obręcze 19-calowe.
Mercedes AMG A35 – układ napędowy i jezdny
Pod maską drzemie czterocylindrowa jednostka 2.0, którą inżynierowie z Affalterbach uzbroili w 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu Camtronic.
Z udziałem automatycznej 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów hot hatch rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4.7 sekundy. Mercedes-AMG A35 posiada seryjny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC. Przez większość czasu pracuje w trybie napędu na przednie koła, ale w pewnych sytuacjach może przesunąć 50 procent swojej mocy na tylne koła.
Celem poprawienia sztywności nadwozia Marcedes AMG A35 ma podłogę wzmocnioną płytą aluminiową. Karoseria jest natomiast usztywniona dodatkowymi rozpórkami.
Prowadzenie Mercedesa A35 uprzyjemnia pięć trybów jazdy. AMG Dynamic Select daje nam możliwość przełączania się pomiędzy trybami Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Indywidual. W przypadku każdego z nich zmienia się charakterystyka pracy całego układu jezdnego i napędowego. Tryb Comfort służy, jak sama nazwa wskazuje do komfortowego przemieszczania się. Slippery stworzono do jazdy po śliskiej nawierzchni (moc silnika jest elektronicznie ograniczona). Sport i Sport+ dadzą zaś najwięcej frajdy. Fani zabaw samochodem docenią funkcję wspomagającą szybkie ruszanie Race Start.
Ceny AMG 35
Cennik rozpoczyna się od 189 900 zł. Chcąc jednak doposażyć samochód, żeby wyglądał jak na zdjęciach, musimy liczyć się z kwotą w okolicach 250 000 zł.
Jeżeli dla kogoś Mercedes AMG A35 to za mało nie pozostaje nic innego jak czekać na odmianę A45 oraz A45s.
3 comments
Silnik jest zakuty, w poprzednich wersjach nie było problemu z serii zrobić 500km
Spora moc jak na silnik tylko 2 litry i cztery cylindry
Przepiękną maszyna.