Niewątpliwie nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe zdecydowanie wyróżniał się na 88 salonie samochodowym w Genewie. Gwiazda błyszczała jasno, jaśniej niż inne samochody. Mam wrażenie, że GT 4-Door Coupe został zaprojektowany nie przez Niemców a osobę pochodzącą z kraju o dużo większym polocie.
Stylistyka wewnętrzna i zewnętrzna jest genialna. Samochód wygląda porostu obłędnie. Pojawiają się głosy, że jest “garbaty”. Ale właśnie taki ma być. Nadaje mu to charakteru.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe konkurować ma w segmencie luksusowych 4 drzwiowych coupe m.in. z Maserati Quattroporte, Astonem Martinem Rapidem S i Porsche Panamera. Mercedes posiada już w swojej ofercie podobny model – CLS. Tylko, że tak na prawdę GT 4-Door Coupe jest już drugim (obok GT-AMG) samochodem zaprojektowanym przez AMG, a także jest wyżej pozycjonowany od CLSa.
Podczas projektowania GT 4-Door bardzo duży nacisk postawiono na sztywność nadwozia. Konstrukcja jest tak sztywna aby kierowca poczuł się jak w sportowym a nie usportowionym samochodzie. Natomiast nie jest tak sztywny jak GT-AMG. Za stabilność prowadzenia odpowiada skrętna tylna oś, która do 100 km/h skręca w przeciwną stronę do osi przedniej a powyżej tej prędkości w tą samą stronę co oś przednia. Oprócz tego mamy do dyspozycji system Airpanel oraz ruchomy tylny spojler.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4MATIC+
Topowa wersja napędzana najmocniejszą wersją 4-litrowego V8 bitrubo o mocy 639 KM i momencie obrotowym 900 Nm. Sprint do setki 3.2 sekundy a prędkość maksymalna to 315 km/h. Silnik zawieszony jest na aktywnych poduszkach, które niwelują ruchy jednostki napędowej np. podczas bardzo dynamicznej jazdy.
Słabsza odmiana 63 oferuje 585 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm.
Jednostka V8 wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, ograniczając zużycie paliwa. W trybie Comfort odłączany jest drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder.
Hybrydowy Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+
Do wyboru mamy również bardziej ekologiczną odmianę, hybrydową. Ta odmiana wyposażona jest w rzędowy sześciocylindrowy silnik o mocy 435 KM i momencie obrotowym 520 Nm. Nie jest to typowa hybryda. Posiada wbudowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów system EQ Boost. Łączy on rozrusznik i alternator w silnik elektryczny, który daje dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Odmiana GT 53 rozpędza się do 100 km/h w 4.5 sekundy i osiąga maksymalnie 285 km/h.
Wnętrze
Górna część deski rozdzielczej jest taka sama jak w innych modelach Mercedesa np. klasie E czy S. Dolna część została zaprojektowana od nowa. Łączy się ona w spójną całość z tunelem środkowym, na którym znajdziemy fizyczne przyciski do obsługi funkcji.
2 comments
Samochód prezentuje się bardzo dobrze! Szczególnie wnętrze, które na pierwszy rzut oka wygląda “kosmicznie”.
Bardzo fajny samochód i ten ,,sportowy pazur. Ajj i ta sylwetka, jak dla mnie, wygląda świetnie!