20170722_144644-min
Testy

Dywaniki samochodowe – Oryginalne vs Zamienniki

Dywaniki samochodowe to wbrew pozorom nie taka błaha sprawa. Ich odpowiedni dobór do konkretnego modelu samochodu jest ważny. Odpowiednio dopasowane dywaniki samochodowe poprawiają bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Poza tym pozwalają utrzymać samochód w czystości.

Dzięki uprzejmości firmy Geyer & Hosaja miałem okazję porównać dywaniki gumowe ich produkcji z oryginalnymi dywanikami z Opla Astry J.

Firma Geyer & Hosaja. Jest jednym z największych producentów dywaników samochodowych w Europie. Produkują gumowe dywaniki samochodowe dla takich marek jak Mercedes-Benz, Volvo, Ford, Mitsubishi czy Volkswagen. W ofercie posiadają dywaniki modelowe dopasowane indywidualnie do płyty podłogowej samochodu. Wartym podkreślenia jest fakt, że cała produkcja odbywa się w Polsce.

20170722_144247-min

20170722_144256-min

20170722_144306-min

Dywaniki samochodowe – test

W komplecie otrzymamy chodniki samochodowe  sztuk 4, na praktycznym wieszaku wraz z opisem do jakiego modelu są przeznaczone. Sprawdźmy, czy rzeczywiście te gumowe wycieraczki są tak dobre, jak chwali się producent.

20170722_144315-min

Jakość gumy

Na pierwszy rzut oka widać, że dywaniki samochodowe wykonane są z gumy wysokiej jakości. Jest ona miękka i elastyczna co może wróżyć długoletnie użytkowanie. Taka guma w zimie nie będzie sztywnieć i nie stanie się śliska, jak to bywa w przypadku tanich zamienników.

Dywaniki geyer posiadają atest PZH Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, co oznacza, że nie ma w nich metali ciężkich oraz nie emitują szkodliwych substancji do środowiska, a także atest TUV.

Oryginalne wycieraczki także charakteryzują się miękkością i dobrą elastycznością. Niestety nie posiadam informacji czy guma, z jakiej jest wykonana, posiada atesty. Sądzić można tylko, że skoro to produkt oryginalny spełnia wszystkie wymogi.

Zapach

Niestety 90% gumowych dywaników śmierdzi. Nie jest to ani przyjemne, ani pewnie zdrowe. Na pewno staje się bardzo męczące w ciepłe dni, kiedy wnętrze samochodu osiąga dużo wyższą temperaturę niż powietrze na zewnątrz. Testowane przeze mnie dywaniki do samochodu nie posiadały praktycznie żadnego zapachu.

System mocowania

 

20170722_145642-min

 

W jednym, jak i drugim przypadku system mocowania idealnie pasuje do oryginalnych zaczepów. Żaden dywanik podczas użytkowania nie wypina się z zaczepu. Całkowicie spełniają swoje zadanie, czyli eliminują ryzyko przesuwania się dywanika, co jest szczególnie ważne podczas jazdy. Remis 🙂

Ochrona przed zabrudzeniem

Zarówno chodniki samochodowe  Geyer & Hosaja, jak i oryginalne mają bardzo podobną strukturę przypominającą plaster miodu, która zapobiega wydostaniu się wody i zanieczyszczeń na wykładzinę.

 

 

Dużą zaletą dywaników Geyer & Hosaja jest to, że posiadają niewielki rant, który daje dodatkową ochronę przed wydostaniem się brudu do wnętrza. Na szczęście owy rant jest niski, przez to estetyczny, a nie jak w niektórych marketowych dywanikach mamy rant przypominający koryto. Podparcie pięty jest wzmacniane, aby w momencie wyjmowania dywaników z samochodu woda oraz błoto nie wylało się do środka (nie zrobiło lejka), a także chroni przed przetarciem.

Oryginalne dywaniki nie posiadają rantu. Niestety w zimie zdarza się, że kiedy wniesiemy do auta na obuwiu sporą ilość śniegu, po rozpuszczeniu potrafi się wylać poza dywanik.

Pod względem ochrony przed zabrudzeniem lepiej wypadają dywaniki dedykowane Geyer & Hosaja.

Dopasowanie do podłogi samochodu

Ten punkt testu pokaże nam jakość i dbałość o szczegóły podczas produkcji. Spójrzcie na poniższe zdjęcia pokazujące, że oba komplety dywaników różnią się nieco kształtem.

20170722_144948-min

Po lewej dywanik oryginalny — widać, , że jest krótszy oraz ma inną strukturę podparcia pięty. Kwadrat z pionowymi pasami nie jest najlepszym rozwiązaniem. W przypadku kiedy dostanie się tam woda, ta część staje się śliska i stopa potrafi „uciec” z pedału. Nie jest to komfortowe ani bezpieczne. Pod tym względem dużo lepsze rozwiązanie oferuje dywanik Geyer & Hosaja.

 

20170722_145029-min

W przypadku dywanika pasażera Geyer & Hosaja jest nieco dłuższy od oryginalnego.

 

20170722_145126-min

U góry Geyer & Hosaja, na dole oryginalne. Dywaniki tylne są wielkościowo takie same z tym że różnią się kształtem zewnętrznego wcięcia.

Jak widać dywaniki, różnią się właściwie detalami. Zobaczcie poniżej, jak to wygląda w samochodzie.

Na początek dywaniki Geyer & Hosaja od strony kierowcy.

Jak widać dopasowane są idealnie. Krawędzie dywanika przylegają do skrajnych ścianek podłogi samochodu. Szczególnie ważne jest to przy podnóżku, gdzie odkładamy stopę i w tym miejscu zbiera się sporo brudu. Dobrze dobrano także długość dywanika. Jest on na tyle długi, aby osłonić podłogę, a zarazem na tyle krótki, aby nie powodować zahaczania pedału sprzęgła podczas pełnego wciśnięcia.

Sprawdźmy, jak wygląda sprawa w przypadku oryginalnych dywaników Opla:

Przy podnóżku jest dobrze dopasowany, natomiast po lewej stronie widać, że jest niewielka luka między pionową ścianką podłogi a dywanikiem. Długość także nie jest idealna.

 

Przejdźmy na stronę pasażera.

Po tej stronie dopasowanie jest w obu przypadkach jednakowe – idealne. Znowu dywanik Geyer jest dłuższy, natomiast można uznać, że długość oryginalnego jest w zupełności wystarczająca.

W tylnej części samochodu jest dokładnie tak samo. Oba dywaniki są idealnie dopasowane i wypełniają wszystkie zakamarki.

 

Zarówno jedne, jak i drugie dywaniki są wykonane z dobrych materiałów, odpowiednio dopasowane i chronią samochód przed zabrudzeniem. Natomiast jak dokładnie się przyglądniemy, da się zauważyć, że dywaniki do samochodu Geyer & Hosaja są wykonane z większą precyzją. Widać, że producent przyłożył się do sam stworzył wzór dywanika, a nie skopiował oryginalny kształt. Zdecydowanie mogę polecić te dywaniki.

Można je kupić w autoryzowanym sklepie producenta http://dywanikidoauta.pl/

 

 

 

 

Join the discussion

  1. Zertow

    Widzę, że dużo dobrych opinii jest o tych dywanikach. Akurat mam kupować na zimę to chyba się skuszę. Oby więcej takich porad na blogu 🙂

  2. Arek

    Polecam dywaniki gumowe Geyer Hosaja. Sam mam je w swoim passacie i są super. Kiedyś miałem jakieś tanie z allegro i po jednym sezonie zrobiły się dziury.

  3. Marx

    Miałem „przyjemność” kupić zamienniki dywaników samochodowych.. Okazało się, że otwory różniły się od oryginalnych o 1-2cm. Ale jak wiadomo, jakość kosztuje i to nie ulega wątpliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *