Japońskie auto do 10 tys. zł
Samochody

JAPOŃSKIE AUTO DO 10 tys. zł

Postanowiłem przyjrzeć się rynkowi używanych samochodów. Padło na Japońskie auto do 10 tys. zł. Dlaczego akurat Japonia ? W tej cenie dostaniemy leciwe auto, a samochody z kraju kwitnącej wiśni uważam za najmniej awaryjne.

Poniższa lista to większość samochodów dostępnych na Polskim rynku aut używanych. Zatem zapraszam Cię do lektury.

 

JAPOŃSKIE AUTO DO 10 tys. zł – Zestawienie

Marka Daihatsu jest dość egzotyczna w naszym kraju. Japoński producent wszedł do Polski dopiero w 2009 r. W 2013 wycofał się z rynków w całej Europie.

Daihatsu Sirion II

Daihatsu Sirion - Japońskie auto do 10 tys. zł

Daihatsu Sirion

Miejski samochód z segmentu B produkowany w latach od 2004 do 2010. Oferowany był tylko z silnikami benzynowymi. Najpopularniejszy z nich to 1.3 16V 87 KM. Użytkownicy chwalą go za dobry silnik i przestrzeń we wnętrzu. Narzekają zaś na słabe wyciszenie. W przypadku Daihatsu możemy mieć problem z niektórymi częściami zamiennymi.

Daihatsu Cuore

Daihatsu Cuore Japońskie auto do 10 tys. zł

Daihatsu Cuore

Mniejszy brat Siriona. Dostępny z jednym silnikiem benzynowym 1.0 70 KM, 3 cylindrowy. Za kwotę do 10 tys. zł możemy kupić rocznik 2007-2010

Honda Accord VI

Honda Accord 1998 - Japońskie auto do 10 tys. zł

Honda Accord 1998

Produkowana w latach 1998 – 2002. Największy wybór na rynku wtórnym mamy modeli z silnikiem benzynowym 1.8 136 KM. Jest to bardzo ceniony model ze względu na bardzo niską awaryjność. Problemem jest rdza.

Honda Civic VII

Honda Civic VII - Japońskie auto do 10 tys. zł

fot. Honda

Najpopularniejsze silniki to 1.4i 90 KM lub 1.6i 110 KM, lub 1.7 diesel 100 KM konstrukcji Isuzu montowany także w oplach. Ta generacja Civica produkowana była w Anglii. Na szczęście jakość pozostała na bardzo wysokim poziomie. VII generacja chwalona jest za bardzo dużą przestrzeń wewnątrz. To Japońskie auto do 10 tys. nabędziemy z początku produkcji tj. lata 2001-2002. Jeśli Twój budżet na to pozwala to, polecam dołożyć ok. 2 000 zł i kupić bardziej zadbany egzemplarz. Niestety w tej generacji nie dostaniemy już prawdziwych wysokoobrotowych silników jak, chociażby 1.6 VTEC 160 KM

 

Honda Jazz II

Honda Jazz II - Japońskie auto do 10 tys. zł

fot. Honda

Jak na segment B oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca. Pamiętam, jak pierwszy raz miałem okazję przejechać się Jazzem II gen, byłem w ciężkim szoku, ile tam jest miejsca dla kierowcy i pasażerów. Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe 1.2 78 KM lub 1.4 83 KM za 10 000 zł kupimy rocznik 2002 – 2003. Jest to bardzo poszukiwany model na rynku aut używanych, ze względu na bardzo małą awaryjność. Dlatego też jego ceny są wyższe niż innych aut z tego segmentu.

Mazda 6 i 3 współdzieliły sporo części oraz silniki z Fordem.

Mazda Premacy

Mazda Premacy - Japońskie auto do 10 tys. zł

Mazda Premacy

Za kwotę do 10 tys. dostaniemy rodzinnego minivana z silnikiem 1.8 101 KM, rzadko pojawiają się wersje 2.0 131 KM lub diesel 2.0 101 KM. Najmniej awaryjny będzie silnik benzynowy.

Mazda 6 I

Mazda 6 - Japońskie auto do 10 tys. zł

Mazda 6

Oferuje bardzo duży wybór silników z mocami od 120 KM do 260 KM.
Najbardziej popularne to PB: 1.8 120KM, 2.0 141KM, ON: 2.0 136KM i 2.0 121KM. Użytkownicy narzekają na dosyć wysokie koszty utrzymania. Szóstka miała też problemy z rdzą.

Mazda 3 I

mazda 3 - Japońskie auto do 10 tys. zł

Mazda 3

To Japońskie auto do 10 tys. nabędziemy w roczniku 2005. Dostępne silniki 1.6 diesel 109KM, 1.6 105KM są to najbardziej popularne i najlepsze do tego auta.

Mitsubishi Carisma II

Mitsubishi Carisma - Japońskie auto do 10 tys. zł

Mitsubishi Carisma

Za 10 000 zł może nam się udać, kupić rocznik 2003. Najpopularniejsze silniki to benzynowe 1.8 116 KM oraz 1.8 GDI 125 KM, oraz diesel 1.9 TD 90 KM. Przy silniku GDI mamy wtrysk bezpośredni, tym samym zakładanie LPG staje się nieopłacalne.

Mitsubishi Colt VI

mitsubishi-colt

Mitsubishi Colt

Za 10 000 zł kupimy rocznik 2004 może 2005, silniki najpopularniejsze to benzynowe 1.3 95 KM oraz diesel 1.5 DI-D 95 KM. Przy dużych przebiegach zaczynają pojawiać się uciążliwe usterki osprzętu, a naprawy są droższe niż w przypadku konkurencji.

Nissan Almera II generacji

nissal-almera

Nissan Almera

Występowała w wersji sedan, hatchback oraz Tino (minivan). II generacja była bardzo popularna. Dostępne silniki benzynowe: 1.5 90KM i 98KM 1.8 114KM i 116KM. Najpopularniejsze diesle to 2.2 Di 114 KM i 1.5 dCi 82KM. Wersje benzynowe posiadają łańcuch rozrządu. Za 10 tys. zł kupimy rocznik 2003-4

Nissan Micra K12

nissan-micra-k12

Za 10 000 kupimy rocznik 2005-6. Najpopularniejsze silniki to benzynowe 1.2i 80KM oraz 1.4 88KM, z diesli najczęściej spotkamy 1.5 dCi 86KM. Jak na tak niewielkie auto oferuje bardzo dużo miejsca w środku. Pozycja za kierownicą jest wysoka, co na pewno docenią kobiety. Bardzo wdzięczne i bezawaryjne auto.

Nissan Primera P12

nissan-primera-p12

To auto za 10 tys. zł kupimy w roczniku 2003-4 Najpopularniejsze silniki 1.8i 116KM, 2.0i 140KM, 1.9 dCi 120KM. Kiedy pojawiła się na rynku II generacja Primery, wywołała sporo kontrowersji, szczególnie z powodu projektu deski rozdzielczej.

Sprawdź także: Podniesione kombi 4×4 – przegląd rynku aut nowych

Subaru Forester I

subaru-forester-i

To niesamowite, że takie japońskie auto możemy mieć za 10 tys. zł.
Dostępne są tylko silniki benzynowe a najpopularniejszy to 2.0 125KM oraz 2.0 Turbo 170 KM. Zastosowano w nim rozwiązania z Subaru Imprezy. Jeżeli przyjdzie nam naprawiać Forestera, koszty będą niemałe. Na szczęści I generacja uchodzi na bezawaryjne auto.

Subaru Impreza I

subaru-forester

Za 10 tys. kupimy rok 1999-2000. Dostępne są tylko silniki benzynowe o mocach od 90KM do 280KM. W tej cenie uda nam się kupić tylko 1.6 90 KM lub 95KM przy odrobinie szczęścia trafimy na jednostkę z napędem 4×4 1.8 4WD, 2.0 4WD. Problemem jest korozja jak w większości Japońskich samochodów z tego okresu.

 

Toyota oferuje największy wybór używanych samochodów do 10 tys. zł spośród Japońskich producentów.

Toyota Avensis I generacji

toyota-avensis

Kolejne Japońskie auto za 10 tys. zł, które warto kupić. Najpopularniejsze silniki na rynku używanym to 1.6 110KM, 1.9 110KM, 2.0 128KM oraz diesle 2.0 D-4D 110KM i 2.0TD 90KM. I generacja uchodzi za ponadprzeciętnie bezawaryjną. Właściwie wymieniać należy tylko części eksploatacyjne.

Toyota Aygo

toyota-aygo

Najmniejsza oferowana na rynku Toyota, produkowana od 2005 r. Została opracowana we współpracy z koncernem PSA. Dostępna tylko z silnikiem benzynowym 1.0 68KM

Toyota Corolla

fot. Toyota

fot. Toyota

Jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie. Najczęściej spotykane silniki na rynku wtórnym to benzynowe 1.4 97KM i 1.6 110KM diesle to 1.4 D-4D 90KM i 2.0 D-4D 90KM lub 116KM.

Toyota Yaris

toyota-yaris

Za 10 tys. kupimy II generację, lecz z przebiegiem grubo ponad 200 tys. lub I generację w lepszym stanie. Polecam jednak kupić rocznik 2004-5 I generacji z silnikiem 1.0 68KM, 1.3 86KM lub diesel 1.4 DI 75KM.

Toyota RAV4

toyota-rav4

I generacji  dostępna była tylko z benzynowym silnikiem 2.0 129 KM. Największym atutem terenowej Toyoty jest stały napęd na cztery koła. Dostępna była wersja 3-drzwiowa, która oferowała mikroskopijny bagażnik 173 litry. Wersja 5-drzwiona oferowała 410 litrów.

Mam nadzieje, że powyższa lista pomoże w wyborze auta. Jeśli masz inną propozycję na Japońskie auto do 10 tys. zł lub cokolwiek pominąłem, koniecznie napisz w komentarzu.

 

Możesz także zajrzeć na mojego:

facebooka www.facebook.com/motoryzacyjnyblog

instagrama www.instagram.com/motoryzacyjnyblog

oraz twittera www.twitter.com/Motoryzacyjnyb

 

 

Join the discussion

  1. wycieraczkidoszyb

    Nie będę obiektywny, bo jestem wielkim zwolennikiem Mazdy, ale z tego zestawienia oczywiście najlepszym wyborem jest Mazda 3. Pięknie się prezentuje, świetnie się prowadzi, a co najważniejsze koszty jej utrzymania są zdecydowanie niższe od innych modeli tego producenta. A patrząc już obiektywnie, to z całego zestawienia chyba Forester prezentuje się najlepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *