Koszty serwisu Toyoty Camry Hybrid

0

Toyoty wyposażone w napęd hybrydowy słyną nie tylko z wysokiej bezawaryjności, lecz także cenione są za niskie koszty eksploatacji. Jednym z flagowych modeli Japońskiego producenta jest Camry z 2.5-litrowym jednostką spalinową oraz silnikiem elektrycznym. Jakie są koszty serwisu Toyoty Camry Hybrid? Przedstawiamy wszystkie wyliczenia.

Założenia do kosztów serwisu Toyoty Camry

Do szacowania kosztów serwisowania Toyoty Camry przyjmujemy przeglądy gwarancyjne w ASO. W ramach przeglądów wykonywane są czynności przewidziane przez producenta dla modelu Camry z napędem hybrydowym. Zestawienie obejmuje również koszt wymiany tarcz hamulcowych i klocków.

Do kalkulacji bierzemy też ubezpieczenie OC, AC, NNW i Assistance. Wyliczone jest ono szacunkowo, ponieważ cena zależy od bardzo wielu czynników. Do obliczenia ceny ubezpieczeń przyjęto następujące założenia: samochód nowy, właściciel 45 lat, zamieszkały w województwie mazowieckim, przebieg roczny około 20 000 km, pełne zniżki za bezszkodową jazdę. Dla maksymalnego obniżenia ceny pakietu ubezpieczenia składka została wyliczona w porównywarce ubezpieczeń.

Koszt roczny pakietu ubezpieczenia OC, AC, Assistance i NNW dla Toyoty Camry wynosi minimum 2900 zł.

Przeglądy serwisowe Toyota Camry Hybrid

Przeglądy serwisowe w ASO należy wykonywać raz w roku lub co 15 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze. Olej silnikowy wymieniany jest przy każdym serwisie.

Zalecenia co do interwału wymiany:

  • Płyn hamulcowy co 30 000 km lub co 2 lata. 
  • Płyn chłodniczy co 150 000 km lub co 10 lat.
  • Płyn chłodzący przetwornika po 240 000 km, a następnie już co 90 000 km.
  • Świece zapłonowe co 90 000 km.
  • Płyn w układzie sterowania sprzęgła po 120 000 km lub po 8 latach, a następnie co 90 000 km lub 6 lat.

W przypadku skrzyni e-CVT producent nie przewiduje wymiany oleju. Niektóre autoryzowane stacje obsługi zalecają jednak to zrobić, kiedy samochód jest mocno eksploatowany np. jako taksówka lub co 90 000 km. Cena za wymianę oleju w skrzyni waha się od 613 zł brutto do 1325 zł brutto. 

Co składa się na te ceny? W przypadku wymiany oleju bez filtra płacimy za olej 193 zł brutto + robocizna 420 zł brutto. Kiedy wymiana oleju jest razem z filtrem, zapłacimy za olej 275 zł brutto + filtr od 250 zł do 350 zł (filtr dobierany jest na podstawie nr vin samochodu) + robocizna 700 zł brutto.

Koszty serwisu Toyoty Camry Hybrid

Pierwszy przegląd gwarancyjny przy 15 000 km

Pierwszy serwis gwarancyjny przy 15 000 km dla Toyoty Camry Hybrid zawiera:

  • wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i uszczelką korka spustowego
  • wymianę filtra przeciwpyłkowego
  • kontrolę wszystkich układów: kierowniczego, zawieszenia, hamulcowego z demontażem elementów hamulcowych i czyszczeniem,
  • test komputerowy
  • czynności przeglądowe zgodne z kartą przeglądową przy 15 000 km

Przegląd pierwszy kosztuje 1264 zł do 1466 zł brutto, na cenę przeglądu składa się:

  • Robocizna – 770 zł brutto
  • Części – od 494 zł do 696 zł brutto, w zależności od rodzaju filtra przeciwpyłowego. Węglowy (który oprócz pyłków i zanieczyszczeń eliminuje również nieprzyjemne zapachy) kosztuje 110 zł brutto. Filtr premium – zalecany (charakteryzuje się filtracją większą o co najmniej 30%, dłuższą żywotnością, spełnia standardy jakościowe marki Lexus oraz jest produkowany w Japonii) – 312 zł brutto.

Drugi przegląd gwarancyjny przy 30 000 km

Przegląd drugi gwarancyjny przy 30 000 km zawiera:

  • wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i uszczelką korka spustowego
  • wymianę filtra przeciwpyłkowego
  • kontrolę wszystkich układów: kierowniczego, zawieszenia, hamulcowego z demontażem elementów hamulcowych i czyszczeniem,
  • test komputerowy
  • wymianę płynu hamulcowego,
  • czynności przeglądowe zgodne z kartą przeglądową przy 30 000 km

Przegląd drugi kosztuje 1504 zł – 1706 zł brutto (w zależności od wybranego filtra przeciwpyłowego), na cenę przeglądu składa się: robocizna – 980 zł brutto i części – 524 do 726 zł brutto.

Trzeci przegląd gwarancyjny przy 45 000 km

Trzeci przegląd serwisowy Camry z napędem hybrydowym zawiera te same czynności co przegląd drugi:

  • wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i uszczelką korka spustowego
  • wymianę filtra przeciwpyłkowego
  • kontrolę wszystkich układów: kierowniczego, zawieszenia, hamulcowego z demontażem elementów hamulcowych i czyszczeniem,
  • test komputerowy
  • czynności przeglądowe zgodne z kartą przeglądową przy 45 000 km

Koszty serwisu Toyoty Camry Hybrid przy 45 000 km kształtują się pomiędzy 1264 do 1466 zł brutto, czyli dokładnie tyle samo co drugi. Na cenę przeglądu składa się:

  • Robocizna – 770 zł brutto
  • Części – 494 zł do 696 zł brutto, w zależności od rodzaju filtra przeciwpyłowego. Węglowy (który oprócz pyłków i zanieczyszczeń eliminuje również nieprzyjemne zapachy) 110 zł brutto. Premium – zalecany (charakteryzuje się filtracją większą o co najmniej 30%, dłuższą żywotnością, spełnia standardy jakościowe marki Lexus oraz jest produkowany w Japonii) – 312 zł brutto.

Czwarty przegląd gwarancyjny przy 60 000 km

Przegląd Camry Hybrid przy przebiegu 60 000 km, czyli czwarty z kolei zawiera:

  • wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i uszczelką korka spustowego
  • wymianę filtra przeciwpyłkowego
  • kontrolę wszystkich układów: kierowniczego, zawieszenia, hamulcowego z demontażem elementów hamulcowych i czyszczeniem,
  • test komputerowy
  • wymianę filtra powietrza
  • wymianę płynu hamulcowego
  • czynności przeglądowe zgodne z kartą przeglądową przy 60 000 km

Ile kosztuje przegląd serwisowy Toyoty Camry przy 60 000 km? Jest najdroższy spośród wszystkich powyższych. Cena waha się od 1949 zł do 2151 zł brutto (w zależności od wybranego filtra przeciwpyłowego), na cenę przeglądu składa się Robocizna – 1260 zł brutto Części – od 689 do 891 zł brutto.

Ile kosztuje serwis hamulcowy Toyoty Camry Hybrid?

Przednia oś

  • Tarcze hamulcowe (2 szt.) – od 720 zł brutto do 750 zł brutto.
  • Klocki hamulcowe (komplet) – od 372 zł brutto do 434 zł brutto.
  • Robocizna przy wymianie klocków i tarcz – 420 zł brutto.

Łącznie za wymianę przednich klocków i tarcz zapłacimy w ASO od 1512 zł do 1604 zł brutto.

Tylna oś

  • Klocki hamulcowe (komplet) – 244 zł brutto.
  • Tarcze hamulcowe (2 szt.) – 622 zł brutto.
  • Robocizna przy wymianie klocków i tarcz – 420 zł brutto.
  • Łącznie za wymianę tylnych klocków i tarcz zapłacimy w ASO 1286 zł brutto.

Wymiana kompletu tarcz i klocków na obu osiach kosztuje od 2798 zł brutto do 2890 zł.

Może ci się spodobać

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.