Volkswagen Golf VIII zdemaskowany

Tak wygląda nowy Golf

Volkswagen Golf VIII 8 2020 - przód
0

Wiemy już, jak będzie wyglądał Volkswagen Golf VIII. Ósma generacja najpopularniejszego kompaktu została przyłapana bez kamuflażu. Użytkownik instagrama johannes.vag zrobił zdjęcie najnowszemu wcieleniu Golfa 8 generacji. Początkiem 2018 roku Volkswagen ogłosił, że produkcja nowego Golfa ruszy w czerwcu 2019 roku.

Najnowszy Volkswagn Golf VIII jest chyba najbardziej wyczekiwaną premierą tego roku. Stylistyka niewiele się zmieniła względem siódmej generacji, ale tak to już jest w przypadku Golfa. Wygląd zmienia się nieznacznie, ale za to technologicznie postęp z generację na generację jest bardzo duży. Można mieć niemal pewność, że w tym przypadku będzie tak samo. W końcu Volkswagen na pewno chce, żeby Golf VIII nadal określany był królem kompaktów, a ta klasa samochodów nadal zostanie klasą Golfa. Przednia część samochodu dostała nieco przeprojektowane reflektory przednie z przetłoczeniami w dolnej ich części. Nadają one nieco więcej charakteru i świeżości niż ma to miejsce w 7 generacji. Tył zaś przypomina ten z T-Rock-a, szczególnie światła.

Volkswagen Golf VIII 8 2020 - przód
Volkswagen Golf VIII 8 2020 – przód

Nowy Volkswagen Golf VIII – jaki będzie?

Co prawda jeszcze niewiele wiadomo, a wszelkie informacje są mocno nieoficjalne. Jednakże powiedzieć już można, że Golf VIII powstał na ulepszonej płycie podłogowej MQB Evo. Będzie od swojego poprzednika o około 45 kilogramów lżejszy. Rozstaw osi zostanie powiększony, przez co przestrzeni wewnątrz będzie więcej. Spodziewać się można, iż bagażnik także będzie kilka litrów większy. Niższa masa wpłynie na pewno pozytywnie na zużycie paliwa.

Przypuszczalnie Golf VIII wyposażony będzie w komplet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, a także systemy pół autonomicznej jazdy.

Volkswagen Golf VIII 8 2020 - tył
Volkswagen Golf VIII 8 2020 – tył

Volkswagen Golf VIII – jednostki napędowe

Podstawowe silniki Volkswagena Golfa 8 to trzycylindrowe 1.0 TSI oraz czterocylindrowe 1.5 TSI serii EA211 EVO. Jeden, jak i drugi silnik wyposażone będą w filtry cząstek stałych GPF. Oferowana ma być także wersja mild hybrid. Dzięki niej spalanie ma spaść o ok. 0.5 l / 100 km względem zwykłej wersji. Co do silników diesla to wiadomo na razie tylko tyle, że będą. Golf VIII nie będzie już dostępny w wersji elektrycznej. e-Golf zostanie zastąpiony modelami z rodziny I.D. Wszystkie jednostki będą spełniały lub nawet przewyższały najnowsze normy emisji spalin.

W późniejszym okresie możemy spodziewać się również Golfa VIII GTI. Żadne szczegóły nie są jeszcze znane, ale najprawdopodobniej napędzany będzie on silnikiem 2.0 TSI o mocy ok. 300 koni mechanicznych. O Golfie R nie wiadomo nic. Pozostaje mieć tylko nadzieje, że w Wolfsburgu nie zrezygnowano z tego kultowego hot-hatcha.

Volkswagen Golf VIII – wnętrze

Niestety zdjęć wnętrza nigdzie nie ma. Dostępne są jedynie grafiki, na podstawie których można się domyślać, w którą stronę stylistyczną pójdzie nowa generacja.

Volkswagen Golf 8 generacji zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas wrześniowych targów IAA we Frankfurcie.

 

Może ci się spodobać

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.