Nowy Ford Focus

kusi ceną i czymś jeszcze ?

Nowy Ford Focus
0

Nowy Ford Focus to już czwarta generacja kompaktowego bestselleru. Ford deklaruje, że przy jego projektowaniu uważnie wsłuchiwał się w głosy swoich klientów i zaprojektował samochód w taki sposób, aby sprostać wszystkich potrzebom i wymaganiom. Poza tym nowy Focus ma być najbardziej zaawansowanym kompaktem w Europie. Wraz z czwartą generacją Ford wprowadza nową filozofię w projektowaniu samochodów, skoncentrowaną na człowieku. Hmm.. właściwie tak powinny być projektowane auta od zawsze i przez wszystkich producentów.

Nowy Ford Focus wyróżniać ma się nie tylko stylistyką, ale także jakością wykończenia wnętrza, użytymi materiałami oraz licznymi systemami bezpieczeństwa i komfortu. Zaawansowane technologie na pokładzie Focusa obejmują m.in.:

  • Adaptacyjny tempomat ACC, który został wzbogacony o funkcję Stop & Go,system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu. Działa do prędkości 200 km/h. System Stop & Go pozwala na zatrzymanie i ruszanie pojazdem, co ma ułatwić jazdę w korkach
  • Adaptacyjne oświetlenie, które za pomocą kamer analizują jezdnię oraz znaki drogowe i dostosowują model oświetlenia, który ma poprawić widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą
  • System wspomagający parkowanie
  • Wyświetlacz Head-up display (HUD)
  • System wspomagający kierowcę, który ułatwia ominięcie przeszkód stojących oraz wolno poruszających się, w celu uniknięcia kolizji
  • System FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i audio B&O; Play.

Nowy Ford Focus – ceny i wyposażenie

Ford Polska wycenił nowego Focusa w najtańszej wersji Trend na 63 900 zł. W tej cenie otrzymamy samochód z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i ręczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja wyposażona będzie w manualną klimatyzację, radio CB/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″, światła do jazdy dziennej LED, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, System Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania (wspomaga kierowcę w unikaniu kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami (zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Automated Emergency Braking).

Jak wygląda cena nowego Focusa na tle konkurencji ? Volfkswagen Golf z silnikiem 1.0 TSI 85 KM zaczyna się od 63 280 zł, mocniejsza wersja 110 konna kosztuje już 68 780 zł. Opla Astrę z wolnossącym silnikiem 1.4 100 KM kupimy za 61 400 zł, zaś jednostka turbodoładowana 1.0 kosztuje 66 200 zł. Za Hyundaia i30 1.4 100 KM  przyjdzie nam zapłacić 67 000 zł a z jednostką 1.0 T-Gdi 120 KM aż 72 200 zł. Jak widać cena Focusa skalkulowana jest na przyzwoitym poziomie.

 

Nowy Ford Focus – dostępne silniki

Wszystkie silniki dostępne w nowym Focusie to konstrukcje trzy cylindrowe. Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Jednostki na bezołowiową to 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy: 85, 100 i 125 KM, oraz 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Zastosowano w nich system dezaktywacji jednego z cylindrów podczas pracy pod małym obciążeniem. Jednostki wysokoprężne to 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM lub wariant 2.0 o mocy 150 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, a mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Nowa płyta podwoziowa, kilka wersji nadwozia

Nowy Ford Focus dostępny jest jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Całkowitą nowością jest odmiana Active. Ta terenowo wyglądająca wersja Focusa dostępna będzie w 5 drzwiowym nadwoziu. Wyróżnia się podwyższonym prześwitem o 30 mm, plastikowymi nakładkami nadkoli i progów i płytami osłaniającymi podwozie.

Focus bazuje na całkowicie nowej platformie C2, zaprojektowanej w celu poprawy bezpieczeństwa biernego, zwiększenie przestrzenie wewnątrz oraz pozwoliła ograniczyć wagę o ok. 90 kg względem poprzedniej generacji. Czwarte generacja produkowana będzie w nowych zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech.

Rozstaw osi nowego Focusa jest aż o 5.3 cm większy niż w trzeciej generacji. W kabinie na tylnej kanapie przed kolanami pasażerów przybyło 5 cm a na szerokość 6 cm. Zmieniły się także wymiary zewnętrzne. Nowy Focus jest dłuższy o 2 cm, szerszy o 2 mm i niższy aż o 29 mm od poprzednika.

 

Wymiary

  Długość (mm) Szerokość

(mm)

Wysokość (mm) Pojemność bagażnika (l)
5-drzwiowy hatchback 4378 1825
(bez lusterek)
1454 1354
Kombi 4668 1825
(bez lusterek)
1481
(z relingami)
1653

Focus otrzymał całkowicie nowe zawieszenie, które zapewne dostępne będzie jako opcja. Dynamiczna kontrola amortyzacji monitoruje co 2 sekundy sygnały z zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego i na ej podstawie dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów. System ten pozwala również na wykrycie dziur w nawierzchni i takie dostosowanie skoku amortyzatora, aby dyskomfort odczuwany przez jadących był jak najmniejszy.

Wersje ze słabszymi silnikami 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue wyposażona będzie w belkę skrętną. Mocniejsze odmiany 1.5 i 2.0 EcoBoost wyposażone będą w zawieszenie wielowahaczowe.

 

Zapisz się do Newslettera.

Może ci się spodobać

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.