Mercedes-Benz liderem w segmencie premium

0

Mercedes-Benz po raz kolejny został liderem sprzedaży w segmencie samochodów premium. Producentowi ze Stuttgartu nie zaszkodziła nawet wymiana modeli w klasie SUV, która zwyczajowo wstrzymuje popyt. Na długiej liście krajów, dla których sprzedaż nowych luksusowych aut w pierwszej połowie 2019 roku była rekordowa, jest również Polska.

Ponad milion luksusowych aut na całym świecie

Jak podkreśla Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG, opowiadająca za marketing i sprzedaż w Mercedes-Benz, w trzecim kwartale firma spodziewa się wzrostu sprzedaży. Wszystko ze względu na nową gamę SUV-ów, która właśnie wchodzi na rynek. Warto zwrócić uwagę, że rynek samochodów klasy premium z roku na rok staje się bardziej konkurencyjny, a wymiany w segmentach zwykle nie sprzyjają ustanawianiu sprzedażowych rekordów.

Część nabywców wstrzymuje się z decyzją o zakupie, czekając na ogłoszenie cen nowych modeli. Inni z kolei od dawna „polują” na zaktualizowane wersje dobrze znanych pojazdów z trójramienną gwiazdą. Mimo to, w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku, Mercdes-Benz dostarczył łącznie 1 134 729 samochodów w segmencie premium. Klienci doceniają wysoka jakość wykonania, komfort oraz niezawodność aut produkowanych przez koncern. Perspektywy na kolejne miesiące są równie dobre. W drugiej połowie roku w salonach pojawią się nowe odsłony niezwykle popularnych modeli GLC oraz GLC Coupe. Największy SUV Mercedesa zyskał nowe, jeszcze bardziej inteligentne systemy wspomagania kierowcy oraz multimedialny system MBUX w standardzie. Zdaniem ekspertów dwa flagowe modele „pociągną” sprzedaż Mercedesów klasy premium w kierunku kolejnych rekordów.

Samochody premium Mercedes-Benz cenione na całym świecie

Patrząc na to, jak geograficznie rozkłada się sprzedaż najbardziej luksusowych modeli samochodów marki Mercedes-Benz, da się zauważyć, że auta z gwiazdą cieszą się ogromnym powodzeniem na całym świecie. Tylko w Europie, w I połowie 2019 roku niemiecki koncern sprzedał ponad 457 tysięcy nowych limuzyn, SUV-ów, coupe oraz kombi klasy premium. 147 335 samochodów sprzedało się w rodzinnych Niemczech, pozostałe m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Holandii czy Danii. Wśród krajów, w których niemiecka firma bije kolejne rekordy, jest także Polska. W naszym kraju Mercedes od lat uchodzi za synonim prestiżu i luksusu, co w parze z coraz zasobniejszymi portfelami rodaków przekłada się na wymierne zwiększenie liczby sprzedanych modeli.

Niezwykle chłonny jest również rynek azjatycki, na którym Mercedes-Benz w pierwszej połowie roku sprzedał blisko 480 000 samochodów klasy premium. Aż 344 657 sztuk trafiło do Chin – tamtejszy rynek od lat stanowi główne źródło zbytu dla marki. Wzrost liczby sprzedanych samochodów odnotowano również na rynku koreańskim. Ponad 147 tysięcy pojazdów w okresie od stycznia do czerwca 2019 sprzedano do Stanów Zjednoczonych.

Sprzedaż poszczególnych segmentów i modeli w I połowie 2019 roku

Jeśli chodzi o poszczególne modele cieszące się największym powodzeniem, bezkonkurencyjne okazały się kompakty Mercedesa: 

  • Klasa A, 
  • B, 
  • CLA, 
  • oraz CLA Shooting Brake. 

W samym tylko czerwcu na świecie sprzedało się ich ponad 57 000, co oznacza wzrost o 13,7%. Mercedes-Benz sprzedał również w pierwszej połowie roku ponad 206 000 nowej Klasy C (limuzyna i kombi). W porównaniu do ubiegłego, rekordowego roku, nieco mniejszą popularnością cieszyły się SUV-y. Przyczyn należy upatrywać we wspomnianej wcześniej wymianie gamy modeli. Mimo trudności GLA, GLC, GLC Coupe, GLE, GLE Coupe, GLS oraz Klasa G, sprzedały się łącznie w ilości 367 000 egzemplarzy, co stanowiło 1/3 wszystkich sprzedanych samochodów w segmencie premium. 

Na uwagę zasługuje też rosnąca sprzedaż smartów – w pierwszym półroczu w samych Niemczech sprzedano ich aż o 12% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Podobny wzrost sprzedażowy (10%) Smart odnotował również we Francji oraz Szwajcarii. Ogółem, na całym świecie w tym czasie marka sprzedała ponad 60 000 dwu- oraz czterodrzwiowych kompaktów.

art. sponsorowany

Może ci się spodobać

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.